با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران همزمان با سالروز تکریم امامزادگان مراسم بزرگداشت مقام حضرت امامزاده جعفر علیه السلام در مسجد اعظم آستان مقدس برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، به نقل از مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده جعفر علیه السلام، محمد حسن برجیان در خصوص اجرای این مراسم گفت: در روز ملی تکریم امامزادگان جهت آشنایی بیشتر مردم عزیز و شریف دارالعباده یزد با مقام و منزلت حضرت امامزاده جعفر علیه السلام این برنامه تدارک دیده شده است.
وی افزود: طبق اسناد و مدارک تاریخی موجود اولین شخصیتی که به طور رسمی از خاندان مطهر عصمت و طهارت علیهم السلام در یزد حضور و سکونت گزیده است حضرت ابوجعفر محمد علیه السلام است.
وی تصریح کرد: نقش بارز و برجسته این امامزاده واجب التعظیم در ترویج فرهنگ اسلام، تشیع و هدایت مردم در خطه کویر در تاریخ نمایان است که باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.
مسئول مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده جعفر علیه السلام گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در روز شنبه 31 مرداد ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می گردد.
وی در پایان ازعموم مردم دارالعباده به ویژه علماء، مسئولان، روحانیون و سادات معزز جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا